Vad I H*vete?!

Kanske var det dags att få ur sig den där ilskan då!!!

Jag sitter i godan ro på bussen, på väg till jobbet..
Vid en busshållplats stannar bussen för att i sedvanlig ordning plocka upp dess passagerare!
Inte mer med det tänker jag, och fortsätter lyssna på min musik och läsa min tidning...
Men då, kanske 2 hållplatser senare, så ställer sig en liten flicka upp, som gått på bussen 2 hållplatser tidigare!

Hon är förmodligen inte äldre än 15 år! Troligen yngre än så tillochmed!
Byxorna uppdragna till revbenen så att merparten av magen får plats, dubbelhakorna hänger ned så pass mycket att hon nog skulle kunna få plats med dem oxå innanför bältet om hon skulle vilja spänna fast dem istället för att ha dem hängandes så farligt under hakan!! Risken att hon dänger dem i huvudet på någon om hon hastigt vänder sig är överhängande!

Hon stiger iaf av bussen igen och mina tankar flyger all världens väg!
Vad är det som gjort henne till den hon är?!?!?!
Vad är det som gjort henne så stor som hon faktiskt var?!
Eller kanske snarare VEM!!!

Jag kanske är helt ute och cyklar, men är det inte ofta så att 2 personer som är stora redan som det är, kanske inte alltid är de bästa förebilderna för sitt/sina barn?!
Man har nog inte de bästa matvanorna eller motionerar kanske inte så mycket som man borde, vilket gör att ens barn följer samma mönster...
Jag kan inte annat än tycka synd om denna tjej, för jag tror verkligen inte att hon gjort sig själv detta på eget bevåg!

Men vad är det då som gör att dessa föräldrar tror sig veta vad som bäst för sina barn?
Vad är det som gör att de tror att de kan behandla sina barn på detta sätt?!

Dåligt kunskap, media, lärdom sedan egna barnsben!

Vad i helvete är det för program tv3 visar t.ex.?!
En fruktat överviktig valross på hon "ynka" 450 kilo (hon vill tydligen nå 600 kilo) , som sitter och trycker i sig fet mat i form av pizza (eller snarare PIZZOR), dricker litervis med Cola, och avslutar med en 1 meter i diameter stor kladdkaka som en liten, liten efterätt!
Och inte nog med det, fettot sitter dessutom på någon tanig snubbe som emellan hans försök att tjippa efter luft, skriker ut sin glädje över att ha henne ovanpå sig!!!

Vad i helvete är det för förebilder?! 
Ska man gnälla över att popstjärnorna inte ska röka offentligt eller gå ut och ljuga i media om att de skall förbli oskulder tills giftermålet för att vara bra förebilder, så ska man definitivt inte visa program som dessa heller!
Barnen ser minst lika mycket på tv som man läser skvallertidningar!!! Om inte mer...

Skärpning Sverige! Om vi inte ska satsa på att ta pris som världens andra fetaste land, bör vi kanske göra något åt det!
Eller är feta människor gladare människor?!
Inte gladare än någon annan!

Våra barns framtid hänger lite på just denna tråd kan jag tycka!!!


Kommentarer
Postat av: Jaqueline

Oj oj oj Jimmie, har vart det mycket ilska på en och samma gång! haha :)

Postat av: Jane

TRÅÅÅÅÅKIGT utan uppdatering!

2009-02-26 @ 23:50:05
URL: http://hindersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback