Knäproblem?!

Jaha. Då var man på jobbet kl 08:00 som vanligt imorse då!
Dock var det en liten ändring idag, då jag avr ifrån jobbet 08:45 igen!

Gårdagens fotbollsmatch med tillhörande smäll blev tydligen lite värre än jag trott:

Ett snabbt utkast ifrån Pullis på högerkanten där jag med ryggen mot motståndarhalvan skall vända upp och ta med mig bollen.. Hör hur folk ropar om en kille i ryggen, vilket jag ser i ögonvrån. Jag skall precis vända om och sticka iväg då nästa kille kommer! Tror inte riktigt någon reagerade på hans framfart...
Vet inte riktigt vad som händer mer än att vi går ihop i en j*vla fart..
Han faller till marken skrikandes... Tror han drog på sig en saftig lårkaka då han lindades men kylpåse och gasbinda.
Vad mig anbelangar får jag en smäll över armen, men är verkligen ingen fara.

Spelar vidare i kanske 10 minuter innan jag byter.. Väl på avbytarbänken börjar benen bli lite möra, vilket egentligen inte är så konstigt då jag inte tränat på 2 veckor!
Men så kommer jag hem och känner en viss smärta i högerknä när jag stödjer benet...
Säkert ingen fara då jag ändå kommer vila de närmsta 7 timmarna tänker jag...

Jo visst, tjenare!!!
Att gå upp imorse var då ingen barnlek kan jag tala om... Knät ömmar och att stödja eller överhuvudtaget sträcka på benet är inget att rekommendera!
Så det var bara att ta mig till jobbet för att få höra att jag borde söka läkare!

Fick en tid i liljeholmen vid 10:15. Knät är inte svullet vilket mer eller mindre tyder på att det inte är en blödning.
Jag kan ha knät böjt och röra fotleden vilket betyder att minisken är ok...
Läkaren känner och trycker runt knäskål men kan inte direkt känna någon stor skada.. Men ont gör det fortfarande!
Förmodligen en sträckning eller muskel"bristning" i knät!

Så nu ligger jag hemma och har blivit ombedd att röra på knät så mycket jag kan så man inte stelnar till...
Kan ta allt från ett par dagar till en vecka att bli bra! Verkligen inte vad man behövde just nu. Jag behöver jobba, behöver få ihop pengarna!

Men men.. Shit happends verkar det som... Huvudsaken är att det blir bra i slutändan!

Tills vidare barn!

Älskar Du Jane!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback